loading...
درب ضد حریق
بهزاد بازدید : 51 1400/04/27 نظرات (0)

اتصال به روش جوش فورجینگ یا جوشکاری (فورج کردن) Welding

فرآیند جوشکاری فورجینگ سربه سر در سال 1953 میلادی با هدف استفاده در صنعت حمل و نقل ریلی ابداع شد و سپس کاربرد آن در صنعت ساختمان توسعه یافت.

با گسترش روزافزون ساخت و ساز و رشد شهر ها و بلند مرتبه سازی، موضوع مقاوم سازی و استحکام سازه های بتنی به منظور حفظ جان و سرمایه ساکنین در اهمیت قرار گرفت.

به دلیل وجود بارهاي کششی، خمشی و پیچشی زیاد در سازه هاي بتنی، نحوه درست اتصال میلگرد ها در بتن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که با این روش تا حد بسیار زیادی ضعف در اتصال میلگردها از بین خواهد رفت.

روش جوشکاری فورجینگ سر به سر جزء روش های جو شکاری ذوبی کامل به شمار نمی آید، بلکه نوعی روش جوشکاری فاز جامد است که عمل اتصال را بدون ذوب کردن کامل فلز پایه به انجام می رساند.

پیکر بندی مجدد اتم ها با حرارت دهی سطحی در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد رخ داده و اتصال به کمک تغییر فرم پلاستیک به وجود آمده از بهم فشردگی ایجاد می شود.

اتصالات مکانیکی میلگرد به روش کوپلر (وصله مکانیکی) Couplers

اتصالات مکانیکی نوعی از قطعات مکانیکی هستند که بین دو قطعه آرماتور قرار می گیرند و باعث می شوند که آرماتور درمحل اتصال رفتاري شبیه به یک آرماتور یکپارچه داشته باشد.

اتصالات مکانیکی آرماتورها را به صورت سر به سر به یکدیگر وصل می کنند.

این اتصال بسیاري از مزایای یک آرماتور یکپارچه را تامین می کند.

اتصالات مکانیکی تراکم آرماتور را کاهش داده و امکان بتن ریزي مطلوب را فراهم می کند.

بر اساس آیین نامه بتن ایران یک اتصال مکانیکی بسیار قوي تر و مستحکم تر از اتصال اورلپ می باشد چرا که میزان استحکام مورد نیاز براي یک اتصال مکانیکی حداقل 25 درصد بیشتر از استحکام طراحی براي اتصال اورلپ در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر انواع اتصالات مکانیکی در شکل ها و ابعاد مختلف و بنا به نیاز مصرف کننده در بازار هاي جهانی و همچنین بازار کشور خودمان قابل دستیابی هستند.

متداول ترین اتصالات مکانیکی با بهره گیري از مدلی مشابه پیچ و مهره میلگردها را به یکدیگر متصل نموده و یک آرماتور یکپارچه ایجاد می کند.

اتصال به روش اورلپ (وصله پوششی) Lapping

سالیان سال است که بسیاری از مهندسین ساختمان، معماران و متخصصین متوجه شده اند که روش اتصال میلگرد اورلپ در قبال داشتن مزایای اندك معایب بسیاری دارد.

طبق آیین نامه ACI اتصال اولپ در مقابله با بارهای پریودیک قابل اطمینان نبوده و از محدوده  الاستیک خارج خواهند شد لذا این سوال پیش می آید که رفتار اتصالات اورلپ برای آرماتورهای با سایز بالا همچون آرماتور 25 چگونه خواهد بود.

طی سالیان متمادي و براي اطمینان بیشتر در قابلیت وکارآیی اتصال اورلپ، طول اتصال پوششی مرتبا افزایش یافته است و همچنین استفاده از اورلپ در بعضی نقاط به طور کلی ممنوع می باشد.

بهزاد بازدید : 46 1400/03/09 نظرات (0)

جوشکاری فورجینگ که با آن جوش سر به سر میلگرد می گویند، یکی از روش های فاز جامد به شمار می آید که در این روش اتصال به گونه ای انجام می شود که بدون ذوب کامل فلز پایه است. در این روش با استفاده از یک مشعل اکسی استیلن عمل حرارت دهی انتهای میلگرد ها صورت گرفته و موجب می شود که دو سر میلگردها به حالت پلاستیک در آورده شود. فشار اعمال شده همزمان بر روی دو میلگرد که به حالت سر به سر روبروی یکدیگر قرار گرفته اند وارد می‌شود و عمل جوشکاری انجام می شود.‌ جوشکاری فورجینگ یا جوش سر به سر دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد که از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

‌‌اتصال میلگرد‌های فونداسیون‌ ها

اصلاح  و افزایش طول ریشه‌ های کوتاه‌اتصال میلگرد‌های ضایعاتی و پرت


‌اتصال میلگرد‌های ستون‌ها در سازه‌ های بتنی

‌اتصال میلگرد‌های دیوارهای برشی


‌اتصال میلگرد‌های به کار رفته در تیر برق‌ ها


‌اتصال میلگرد‌ها در سبد بافی و شمع‌ ها در طول و تیپ‌ های مختلف

‌اصلاح و اتصال بولت‌ های شکسته و آسیب دیده

بهزاد بازدید : 48 1400/02/13 نظرات (0)

همانند دیگر درب‌های امنیتی، درب‌های ضد حریق نیز دارای روکش و هسته‌ای درون خود دارند. علاوه بر آن یک چهارچوب برای اتصال به دیوار داشته و یراق‌آلاتی دارند که متفاوت از درب‌های معمولی و حتی درب ضد سرقت میباشد.

اجزای درب ضد حریق
تبلیغات اینترنتی خرید و فروش انواع درب ضدحریق در سایت شیپور

لنگه درب

جنس درب ضد حریق چوبی یا فلزی بوده و ممکن است شیشه خور هم داشته باشد. چهارچوب این درب‌ها فلزی است. در داخل درب از ورق آهنی و پشم سنگ (یا دیگر پرکننده‌های مشابه) استفاده می‌شود.

مواد پرکننده داخل درب

  • پشم سنگ دانسیته 80 با ضخامت 4 سانتی‌متر (سازگار با محیط زیست و غیرقابل سوختن بوده و در شرایط آتش‌سوزی هیچ‌گونه گازی از خود متصاعد نمی‌کند؛ پشم سنگ تا دمای 850 درجه در برابر گرما مقاومت دارد.)
  • پشم سرامیک با دانسیته ۱۲۸ به ضخامت ۵ سانتی‌متر
  • عایق سرامیک فایبر به ضخامت ۶ میلی‌متر و پارچه نسوز تفلونی به ضخامت ۳ میلی‌متر

استراکچر فلزی داخل لنگه

ورق فلزی در داخل درب از جنس هیدروکربن با ضخامت 1 تا 0.6 میلی‌متر است.

چارچوب درب

چهارچوب درب ضد حریق فلزی است که به ضخامت 1.5 تا 2 میلیمتر از چنس ورق هیدروکربن یا گالوانیزه ساخته می‌شود. موارد یادشده لازم است به تأیید سازمان آتش نشانی برسد.

یراق آلات درب ضد حریق

از برندهای مطرح D&D، داف و کاله ترکیه و شامل موارد زیر هستند:

  • دستگیره آنتی پنیک به صورتی است که با کم‌ترین فشار باز می‌شود.
  • دستگیره نسوز
  • جک هیدرولیک آرام بند
  • درزگیر پف شونده

خرید و فروش انواع درب ضدحریق با بهترین کیفیت در آگهی رایگان شهر24

بهزاد بازدید : 45 1400/01/31 نظرات (0)

تفاوت درب ضد سرقت و درب ضد حریق

در ساختمانها برای تامین فرصت و زمان مورد نیاز برای افراد جهت فرار از آتش سوزی و همچنین برای محافظت از سازه و اجزای ساختمان از درب ضد حریق استفاده می شود. اين دربها به دلیل نوع عملکردشان باید بدون هر گونه قفل و عامل نگه دارنده ای باشد تا در هنگام وقوع حادثه به سادگی باز شده و بتوان از آن گریخت به طور کلی چهارچوب درب ضد حریق از نوع ورق آهنی الکتروگالوانیزه با ضخامت ۲ میلی متر و لنگه های آن از ورق الکتروگالوانیزه با ضخامت 1.5 میلی متر می باشد و داخل درب با پشم سنگ به صورت فشرده پر شده که تا حدود 2 ساعت و با دمای 1200 درجه سانتی گراد قابلیت ضد حریق را دارد، اطراف درب با  لاستیک درزگیر نسوز پوشانیده شده است و جهت جلوگیری از ورود دود در حرارت بالا، دود سمی تولید نمی کند پس فضای مناسبی برای جلوگیری از نفوذ حرارت و آتش به سایر بخش ها است.

جهت آشنایی و معرفی درب های ضد حریق و آگهی تبلیغاتی آنها برای نصب انواع درب ضد حریق به سایت دیوار مراجعه نمایید.


برای ساخت درب ضد سرقت از ورقه فلزی، قفل، یراق آلات (دستگیره، درکوب، چشمی، قفل پستچی) و همچنین ورقه ام دی اف با روکش طبیعی و گاه مصنوعی استفاده می‌شود و باید ویژگی های دیگری از قبیل آتش پاد بودن، عایقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز باشند، درب ضد سرقت علاوه بر این که امنیت خانه را در برابر سرقت تأمین می کنند و بايد در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی همچون زلزله و آتش سوزی مستحکم هستند.

 

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت ارزان,خرید درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

امروزه درب های ضد سرقت ساخت بسیاری از کشورها اعم از چین ، ترکیه ، ایران و کشورهای دیگر در بازار موجود می باشد . اینکه کدام گزینه و چه نوع درب ضد سرقتی می تواند گزینه ی بهتری برای خرید باشد منوط به بررسی شرایط خریدار و همچنین بودجه ی تخصیص یافته برای خرید درب ایمنی می باشد.

جهت ثبت هر گونه آگهی رایگان در خصوص درب های ضد حریق به آگهی در سایت مجاز مراجعه نمایید.

بهزاد بازدید : 68 1400/01/16 نظرات (0)
زمان مناسب برای بررسی توجیه‌پذیری
فارغ از اطمینانی که به محصول جدید یا ایده‌ی هوشمندانه‌تان دارید، همیشه پیش از صرف زمان یا پول فراوان، کار درست این است که توجیه‌پذیری آن را در دنیای واقعی بررسی کنید. تمام کسب‌وکارهای تازه باید پیش از آغاز تولید یا ورود به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در جاافتاده‌ترین شرکت‌ها نیز پیش از تولید محصول جدید، طرح‌ توجیهی تدوین میگردد. این دسته گزارش‌ها همچنین می‌توانند داده‌های کمّی لازم را برای اتخاذ تصمیمات دشوار در مورد مسیر آینده‌ی شرکت یا محصول فراهم نمایند. اگر در برداشتن قدم بعدی بازاریابی، توسعه یا گسترش کسب‌وکارتان دچار اختلاف داخلی شده‌اید، طرح توجیهی می‌تواند اختلافات را به کمک ارائه‌ی اطلاعات بی‌طرفانه‌ حل‌وفصل نماید.
چه زمانی به یافته‌های طرح توجیهی نیاز ندارید
کارآفرینان برای صرفه‌جویی در پول و زمان، و اغلب برای اینکه بدون فوت وقت وارد بازار شوند، ممکن است پیش از انجام طرح توجیهی وارد بازار شوند. این کار می‌تواند با اول شدن کسب‌وکارتان در بازار نوظهور منفعت‌آور باشد یا می‌تواند در صورت مواجهه‌ی کسب‌وکار نوپا با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ی عکس داشته باشد.
برخی از دلایلی که ممکن است بخواهید این نوع از پیمایش را دور بزنید عبارت است از:
مؤسسان یا کارآفرینان بر اساس تجربه‌ی شخصی یا مدل‌های کسب‌وکار موفقِ مشابه می‌دانند که فعالیت اقتصادی مد نظر توجیه‌پذیر است؛
شما هنوز نتایج به‌دست آمده از آخرین پیمایش‌ها را معتبر می‌دانید و فکر می‌کنید تغییرات به اندازه‌ای نبوده است که لزوم تحقیق جدیدی را مطرح کند؛
هزینه‌های مالی و زمانی، به اتمام رساندن کامل طرح توجیه‌پذیری را با مانع مواجه می‌کنند.



مطالعه فنی در طرح توجیهی


آیا انجام یک طرح توجیهی، توجیه‌پذیر است؟

تلاش برای تکمیل یک طرح توجیهی می‌تواند هراس‌آور باشد، اما زمانی که برای طرح‌ریزی، جمع‌آوری، تحلیل و گزارش تمام داده‌ها وقت صرف کنید می‌توانید از نتیجه‌ی آن در کسب‌وکار رو به رشدتان استفاده‌های متنوعی ببرید.



بهزاد بازدید : 42 1399/12/27 نظرات (0)

در راه پله ها و فاصله بین طبقات درب ضد حریق کار گذاشته میشود، این درب به درب فرار و یا درب راه پله معروف میباشد که حدس کاربرد آن بسیار ساده بوده و احتمالا حدستان درست میباشد که برای جلوگیری از انتقال آتش در زمان حریق به سایر طبقات ساختمان و حفظ جان ساکنین آپارتمان ها از این دربها استفاده می گردد.

این دربها که به نام درب ضد حریق راه پله بیشتر معروف هستند توسط شرکت های مختلف میتواند برای شما عزیزان تولید شود و به صورت عمده به سراسر کشور خدمتتان ارسال شود همچنین سعی بر این است که با قیمت مناسبی این دربها تولید گردد و بتوان رضایتمندی شما را از لحاظ کیفیت و قیمت جلب بنماییم.

درب فرار

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در زمانی که خدایی نکرده در ساختمان و آپارتمانی حادثه آتش سوزی رخ میدهد درب فرار دو مسئولیت مهم و خطیر را بر عهده دارد که یکی جلوگیری از انتقال آتش و سرایت آن به سایر طبقات بوده که بدین منظور باید بتواند حرارت بالای 1000 درجه را طی یک ساعت و نیم تحمل نماید و از طرف دیگر باید مانع خفگی افراد ساکن در دیگر طبقات گردد بدین ترتیب که ضد دود باشد و دود و گاز دی اکسید کربن به نقاط دیگر منتقل نشود که افراد بتوانند به سادگی و بدون این که تنگی نفس بگیرند و یا بخواهند در میانه راه بمانند از ساختمان در حال آتش سوزی فرار نمایند.

ابعادی که برای درب فرار در آپارتمان ها عمدتا مورد استفاده قرار میگیرد همان ابعاد 110*205 میباشد اما چنانچه قوانین تغییر پیدا کند و یا شما ابعاد بزرگتر و یا کوچکتری نیاز داشته باشید هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و ما به راحتی برای شما ابعاد مورد نیازتان را تولید کرده و خدمتتان در سریع ترین زمان ممکن ارسال میکنیم ضمن اینکه بارها تاکید کرده ایم هیچ محدودیتی هم در زمینه انواع قفل های ایمنی وجود ندارد و در این مورد هم ما میتوانیم قفل و دستگیره مورد نظر شما را برایتان نصب نماییم.

درب ضد حریق راه پله 

خرید انواع درب ضدحریق و راه پله از سایت ایستگاه
بهزاد بازدید : 76 1399/12/16 نظرات (0)

درب ضد حریق به انواعی از درب ها گفته می شود که در مقابل حریق و انتشار آتش به مکان های دیگر ساعات زیادی مقاومت دارند. درب ضد حریق بر اساس ساختار و مکان های استفاده آن از متریال مختلفی ساخته شده و به دلیل نوع ساخت و مراحل ساخت این درب ها موجب شده تا یک درب مقاوم در برابر حرارت و شعله های آتش گردد. در زمانی که استفاده از استانداردها برای ایجاد ایمنی و مقاومت ساختمان ها یک امر ضروری و مهم می باشد استفاده از درب ضد حریق برای ساختمان های بلند مرتبه نیز یک نیاز اصلی و اساسی محسوب می شود تا ایمنی و امنیت افراد ساکن ساختمان تامین شود. هیچ نگرانی و دلهره ای برای استفاده کنندگان ساختمان از پیش آمدن حوادث ناگهانی بابت نجات جان خود نداشته باشند. برای جلوگیری از سرعت پخش شدن آتش در ساختمان راه روها و راه پله ها به گونه ای طراحی می شود که هر فضا به عنوان بخش مستقل از هم ایفای نقش نماید. در ساختمان ها برای ایجاد کردن این فضاهای مستقل از درب هایی استفاده می کنند که برای تامین ایمنی ساختمان این نوع درب ها باید از نوع درب ضد حریق باشد تا در زمانی که در بسته است مانع از پخش آتش به سایر نقاط گردد و زمانی هم که درب باز می باشد امکان عبور راحتر و سریع تر ساکنین به وجود آید. نتیجه درب ضد حریق با این امکان که جلوی نفوذ آتش در مدت زمان طولانی را به بخش های دیگر می گیرد موجب عبور راحت و سریع افراد در شرایط سخت و اضطراری نیز می گردد.

درب ضد حریق شیشه

درب های ضد حریق در انواع متفاوتی قابل ارائه می باشند از جمله درب ضد حریق شیشه ای لولایی، درب ضد حریق شیشه ای کشویی و ... . انتخاب هر یک از این مدل ها بر اساس محل مورد استفاده متغیر است و هر کدام را باید با توجه به اندازه دهنه، متراژ کار، وجود فضای کافی برای باز و بسته شدن درب انتخاب کرد. درب شیشه ای ضد حریق می تواند در مدل تک درب و دو درب اجرا شود. همچنین می توان نیمه ای از درب را به صورت ثابت و نیمه دیگر آن را به صورت بازشو پیاده سازی نمود که از این مدل اکثرا برای شیشه های دودبند و یا درب های کشویی استفاده می گردد.

درب ضد حریق

انواع درب ضد حریق

درب های ضد حریق در انواع و متریال های مختلفی ارایه می شود که در این بخش به توضیحی از هرکدام از این درب ها پرداخته میشود:


   1. درب ضد حریق فلزی (آتش نشانی)

درب ضد حریق فلزی در ساختمان هایی که ارتفاع آنها کمتر از 23 متر باشد باید مطابق با استانداردهای آتش نشانی و تاییدیه سازمان نظام مهندسی استفاده شود و برای ساختمان هایی با ارتفاع بالای 23 متر باید مطابق با استاندارهای UL دار استفاده شود.

  • درب ضد حریق فلزی باید دارای دستگیره های بازشو از پشت به همراه آرام بند است.
  • درب ضد حریق فلزی دارای درب و چهارچوب فلزی است.
  • روکش چهارچوب استفاده شده برای چهارچوب و درب از جنس ورق های گالوانیزه فولادی است.
  • در داخل درب ضد حریق از ماده مهمی استفاده می شود که تا دمای 850 درجه در مقابل حرارت و دما مقاومت نشان می دهد.

درب ضد حریق فلزی را می توان در رنگ های دلخواه یافت همچنین برای یراق آلات مورد استفاده در این درب ضد حریق نیز باید از متریالی استفاده شود که در برابر آتش مقاومت بالایی داشته باشد و درزگیر استفاده شده نیز باید مطابق با استاندارد ها باشد زیرا نقش بسیار مهم و بسزایی در جلوگیری از خروج دود و گازها سمی ناشی از آتش سوزی دارد.
درب های ضد حریق فلزی دارای ضخامت 5.5 سانتی متر می باشد و به دلیل ضخامت بالای درب امکان نصب درب فلزی بر روی چهارچوب چوبی وجود ندارد.

  • بر اساس استاندارهای آتش نشانی درب ضد حریق فلزی باید دارای وزن تقریبی 100 کیلوگرم باشد.
  • ابعاد درب فلزی ضد حریق بر اساس استاندارد ها باید عرض بین 110-105 سانتی متر باشد.

 

 2. درب ضد حریق چوبی

درب ضد حریق چوبی که از اسم آن پیداست با چهار چوب چوبی ساخته می شود. این نوع درب ها در پایین درب یک قسمت متحرک موجود است که در زمان بسته شدن، قسمت محرک پایین است که باعث می شود تا مانع از ورود دود شود. ضخامت درب چوبی ضد حریق متناسب با تایید آتش نشانی باید 1.5 سانتی متر باشد و باید طبق استاندارد های ساختمانی در ساختمانهای بالای 23 متر از این درب ها که با اصطلاح به آنها دودبند نیز می گویند، نصب شود. مطابق استاندردها چوب این نوع درب ها باید از نوع خشک و بدون هیچ گونه کنده کاری و بر جستگی است.
درب چوبی ضد حریق تماماٌ چوبی که درب و چهارچوب از یک جنس و رنگ چوب می باشد از زیبایی خاص برخوردار میباشد که موجب زیبایی محیط می شود. درب چوبی ضد حریق مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و به دلیل نوع متریال خاص مورد استفاده و نحوه تولید آن از قیمت بالاتری نسبت به سایر درب های ضد حریق دارد. درب های چوبی ضد حریق در دو نوع تک لنگه و دو لنگه در بازار موجود است که نوع دستگیره و یراق آلات مورد استفاده در ساخت آن نیز باید ضد حریق و متناسب با استانداردهای آتش نشانی باشد. 

درب ضد حریق

مشخصات درب ضد حریق چوبی

  • درب و چهار چوب از جنس تمام چوب خشک است
  • ضخامت باید حداقل 52 میلی متر و بدون هیچ برجستگی و کنده کاری است
  • نصب جک و آرام بند مرغوب 
  • ضخامت لنگه درب ها 5.6 سانتی متر که از دو لایه ورق 1.5 میل بین ورق ها که بوسیله پشم سنگ با وزن 120-80 کیلوگرم باشد.
  • در اطراف چهار چوب دو گیر مناسب دود بند نصب می شود تا از ورود دود به سایر نقاط گردد.
تبلیغات اینترنتی رایگان در سایت شهر 24

بهزاد بازدید : 60 1399/11/29 نظرات (0)

درب اتوماتیک ضد حریق چیست؟

با همه گیر شدن استفاده از درب های اتوماتیک، این تصور پیش می آید که رفاه آن ها را بر امنیت ورود و خروج ترجیح دادیم اما باید گفت که با پیشرفت های سریع و روزانه علم و تکنولوژی قابلیت ها امنیتی درب های اتوماتیک هم افزایش یافته اند. در این مقاله شما را با نوعی از درب های اتوماتیک به نام درب های ضد حریق آشنا می کنیم.

درب ضد حریق به قسمتی از بنا الحاق می گردد که در برابر آتش،حریق و دود ناشی از آن مقاومت میکند و مانع نفوذ آن به فضای راه پله و قسمت های خروج اضطراری می شود. درب اتوماتیک ضد حریق مقاوم دربرابر حرارت بالاست که در هنگام بروز آتش سوزی می تواند از گسترش آتش از یک فضا به فضاهای جنبی جلوگیری میکند و زمان بیشتری را در اختیار آتش نشانان قرار دهد تابتوانند حریق را دفع کنند. لازم به ذکر است که یکی از تخصص های اصلی ما تعمیر درب اتوماتیک و ضدحریق میباشد.

درب اتوماتیک ضد حریق باید قابلیت بسته شدن خودکار را داشته باشد. این درب ها به صورت اتوماتیک پس از اخطار زنگ خطر و یا مستقیمآ توسط سیستم مدیریتی ساختمان بسته گردند.
افرادی که از حریق فرار می کنند باید همیشه بتوانند درب های اتوماتیک را به صورت دستی باز کنند و وقتی که از آن بدون خطر عبور نمودند درب اتوماتیک به صورت خودکار دوباره بسته شود.

در ساختمان درب های اتوماتیک ضد حریق از لایه های پشم سنگ با ضخامت های متفاوت استفاده شده  درب های اتوماتیک ضد حریق  چهار چوب های فولادی دارد که تا دمای حدود 400 درجه قابلیت تحمل گرما را دارند. شیشه های به کار رفته در این درب ها نیز عایق بوده و دستگیره های آن را طوری می سازند که در حرارت بالا قابل استفاده و باز شدن به صورت دستی را داشته باشند.

لوازم درب

1- دستگاه های بستن درب اتوماتیک

2- غیر قابل نفوذ در برابر گاز

3- مکانیزم قفل قطعی

4- غیر قابل نفوذ در برابر دود

لبه های درب اتوماتیک ضد حریق باید دارای درجه نفوذ ناپذیری در برابر آتش باشند که تشکیل می شوند از:

الف: نوار حجیم شونده در زمان مقابله با گرما

ب: واشر برای جلوگیری از عبور دود


برای مشاهده سایر ویژگی های درب ضدحریق به سایت شهر۲۴ مراجعه کنید

برای تبلیغ فروش درب های ضدحریق خودآگهی رایگان  خود را در سایت شهر24 قرار دهید

درب های ضدحریق مناسب چه مراکزی است؟

باتوجه به ویژگی های این درب ها، درب اتوماتیک ضد حریق  برای انبارهای کالا، مراکز تجاری، بیمارستانها ، کارخانجات و فضاهایی که واحد های مختلف دارند مناسب است.

از ویژگی هایی که این درب هارا از دیگر درب ها متمایز کرده ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اتصال یه سیستم BMS

قابلیت تطبیق تعداد مشخصی درب اتوماتیک ، با سیستم کنترل هوشمند یا دستی به صورت شبکه:
تمام دربهای اتوماتیک ساختمان و یا تعداد مشخصی از درب ها باید به صورت مرکزی کنترل و نظارت شوند. این امکان وجود دارد که به طور موثری جریان حرکت افراد را بین چندین ساختمان هدایت کنیم. شرایط هر درب اتوماتیک در هر زمانی قابل مشاهده است. درب های اتوماتیک قابلیت تطبیق با هر سیستم کنترل ساختمانی را دارند.

  • ضد آب، رطوبت و خوردگی:

محافظت در برابر آب، رطوبت و خوردگی (IP65) دربهای اتوماتیک برای اتاق هایی با محیط های غیر معمول، به طور مثال اتاق های حاوی گازهای سمی و هوای نمک دار و یا اتاق هایی با شرایط حساس بهداشتی، نیاز به دربی با حفاظت ویژه خواهند داشت.

  • تسهیل ترافیک و حمل و نقل برای افراد و کالاهای در حال حرکت:

سریع، ساده و امن. این روشی است که افراد امروزه ترجیح می دهند حرکت کنند و جا به جا شوند و این همان روشی است که بار باید جا به جا شود. مسافران هم به همین دلیل دربهای اتوماتیک را ترجیح می دهند زیرا می توانند آزادانه حرکت کنند. چه به عنوان یک کارفرما و یا یک مشتری شما دربهای اتوماتیک را ترجیح می دهید زیرا می توانید آن ها را از یک بخش مرکزی کنترل نمایید. همچنین حفاظت خودکار در برابر حریق از دیگر مزایای درب اتوماتیک می باشد. دربهای اتوماتیک با شدت و میزان تردد هماهنگ می شوند و در عین حال مانع عبور سرما و باد می شوند و انرژی را از این طریق ذخیره می کند.

بر اساس مقررات ساخت و ساز نصب سیستم های اعلام حریق برای بسیاری از اماکن تجاری و حتی مسکونی ضروری شده است. این سیستم ها طوری طراحی شده اند که در صورت وقوع حریق در یک مکان سنسورهای آن فعال باشد و با ارتباط با دیگر واحد ها هشدار و آژیر عمومی را به صدا در آورد. درب اتوماتیک ضد حریق این امکان را فراهم میکند که با این سیستم ها هماهنگ شده و در زمان بروز حادثه به مرکز کنترل این سیستم فرمان لازم را صادر کند.



بهزاد بازدید : 45 1399/11/08 نظرات (0)

درب ضد حریق چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی هدف عمده‌ای که از کاربرد درب‌های ضد حریق دنبال می‌شود جلوگیری از انتقال آتش از یک بخش ساختمان به بخش دیگر و یا کند کردن سرعت انتشار آتش در بخش‌های مختلف ساختمان است. امروزه درب ضد حریق از جنس‌های مختلف در کشورهای سرتاسر جهان استفاده می‌شود؛ با این حال نوع فولادی آن در کشور ما ایران استفاده گسترده‌تری دارد. داخل این درهای فولادی ضد آتش‌سوزی با پشم سنگ نسوز پر شده است که در شرایط ایده‌آل توانایی مقاومت در برابر درجه حرارت‌های 800 درجه سانتی‌گراد به مدت 4 ساعت را دارند.

انواع درب ضد حریق

دسته‌بندی‌های مختلفی در خصوص درب ضد حریق صورت گرفته است. دسته‌بندی بر اساس مصالح که در ساخت آن‌ها به کار رفته است، دسته بندی بر اساس کاربرد و دسته‌بندی بر اساس مقاومت در برابر آتش‌سوزی از جمله این‌ها به شمار می‌رود.

انواع درب ضد حریق بر اساس مصالح

درهای مقاوم در برابر آتش‌سوزی بر اساس مواد و مصالحی که از آن‌ها ساخته شده‌اند به سه نوع زیر تقسیم بندی شده‌اند که هریک، از مشخصات فنی خاص خود برخوردار هستند. در این خصوص باید عنوان کرد وقتی می‌گوییم درب ضد حریق فولادی یا شیشه‌ای منظور این است که تمامی در از فولاد یا شیشه ساخته شده است. هیچ یک از این مواد و مصالح به تنهایی نخواهند توانست در برابر آتش و انتقال آن مقاومت داشته باشند. به عبارتی در ساخت درب‌های ضد حریق مصالح مختلفی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا بتوان از انتقال دود و آتش جلوگیری به عمل آید.

انواع درب ضد حریق بر اساس مصالح

  • درب‌های ضد حریق فولادی: این نوع از درب‌ ضد حریق به دلیل ساختار خشن و سنگینی که دارند بیشتر در اماکن صنعتی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، اخیراً انواعی از آن‌ها وارد بازار شده‌اند که برای استفاده از آن‌ها به عنوان درب، در واحدهای مسکونی از نظر زیباشناختی، وزن و ابعاد بهینه‌سازی شده‌اند. از طرفی نیز این نوع از درب‌ها را در آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی به عنوان درهای خروجی و ورودی اضطراری نصب می‌کنند.
  • درب‌های ضد حریق شیشه‌ای: شاید باورش برای بسیاری سخت باشد که شیشه را جزء مواد کارآمد در ساخت درب ضد حریق در نظر بگیرند اما به لطف پیشرفت فناوری این امر امروزه بیشتر از هر زمان دیگری امکان پذیر شده است. این نوع از در ضد حریق از شیشه‌های مخصوص با مقاومت بالا در برابر آتش ساخته می‌شوند. این درب‌ها تنها از انتشار دود و آتش جلوگیری می‌کنند و نمی‌توانند مانع از انتقال گرمای ناشی از آتش‌سوزی شوند.
  • درب‌های ضد حریق چوبی: از آنجایی که استفاده از درب‌های ضد حریق فولادی و شیشه‌ای چندان مناسب فضاهای مسکونی نیست، این نوع از درب ضد حریق با پیشرفت فناوری در دسترس افراد قرار گرفته‌ است. درب‌های ضد حریق چوبی بر اساس مدت زمان مقاومت در برابر آتش به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و در سه دسته 30، 60 و 120 قرار می‌گیرند که این اعداد نشان دهنده مدت زمان مقاومت درب (به دقیقه) در برابر آتش است. چهارچوب و فضای داخلی این درب‌های ضد حریق از فولاد ساخته شده است و فضای داخلی نیز با پشم سنگ نسوز پر شده است.

کاربردهای درب ضد حریق

بر اساس نوع درب‌های ضد حریق و درجه بندی که در خصوص مقاومت آن‌ها در برابر آتش‌سوزی صورت گرفته است، کاربردهای مختلفی برای این درها تعریف شده است که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان چند مورد زیر را نام برد.

  • مراکز بهداشتی و درمانی
  • مراکز آموزشی و فرهنگی
  • مراکز تجاری و اداری
  • مراکز مسکونی
  • مراکز صنعتی

درهای ضد حریق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

  • درب ضد حریق باید توسط سازمان استاندارد تائید شده باشد.
  • از مقاومت لازم در برابر آتش به مدت زمان مناسبی برخوردار باشد.
  • در هنگام آتش‌سوزی شعله‌ور نشود.
  • از ورود و عبور هر گونه دود جلوگیری کند.
  • از نظر پایداری نیز باید از فاقد مواد خطرناک و دوست‌دار محیط زیست باشد.

مزایا و معایب

مزایا و معایب استفاده از درب ضد حریق

شاید از خود بپرسید مزایای استفاده از درب ضد حریق چیست و اصلا آیا استفاده از آن ارزش دارد. درب‌های ضد حریق به واسطه ویژگی‌های ساختاری و فنی که دارند یک سری مزایا و معایب را با خود به همراه دارند. افزایش سطح ایمنی و امنیتی ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف از طریق جلوگیری از انتشار آتش‌سوزی و مواد سمی از جمله دود از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع درها به شمار می‌رود. از طرفی نیز باید خاطر نشان کرد که استفاده از این درب هزینه‌ها را بالا خواهد برد و همین موضوع به عنوان یک نقطه ضعف بالقوه باعث می‌شود بسیاری از استفاده این درها پرهیز کنند و تنها در صورت اجبار از سوی نهادهای نظارتی به کاربرد این درب‌ها تن می‌دهند.

سخن آخر

درب ضد حریق از دیگر انواع درهای به کار رفته در ساختمان‌ها با کاربری مختلف است. امروزه انواع مختلفی از درب‌های ضد حریق در بازار موجود هستند که طیف گسترده‌ای از کاربری‌هایی از صنعتی گرفته تا مسکونی را پوشش می‌دهند. برای آگاهی بیشتر به سایت شهر۲۴ مراجعه نمایید.

در صورتی که قصد فروش انواع درب ضدحریق دارید آگهی رایگان خود رادر سایت شهر۲۴ ثبت کنید.

بهزاد بازدید : 63 1399/10/24 نظرات (0)


درب ضد حریق فلزی(آتش نشانی)


درب ضد حریق فلزی در ساختمانهایی که ارتفاع آنها کمتر از 23 متر باشد باید مطابق با استانداردهای آتش نشانی و تاییدیه سازمان نظام مهندسی استفاده شود و برای ساختمانهایی با ارتفاع بالای 23 متر باید مطابق با استاندارهایUL دار عمل کرد. درب ضد حریق فلزی باید دارای دستگیره های بازشو از پشت به همراه آرام بند باشد. درب ضد حرق فلزی دارای درب و چهارچوب فلزی می باشد. روکش چهار چوب استفاده شده برای چهارچوب و درب از جنس ورق های گالوانیزه فولادی می باشد. در داخل درب ضد حریق از ماده مهمی استفاده می شود که تا دمای 850 درجه در مقابل حرارت و دما مقاومت نشان می دهد. 
درب ضد حریق فلزی را می توان در رنگ های دلخواه یافت همچنین  برای یراق آلات مورد استفاده در این درب ضد حریق نیز باید از متریالی استفاده شود که در برابر آتش مقاومت بالایی داشته باشد و درز گیر استفاده شده نیز باید مطابق با استاندارد ها باشد زیرا نقش بسیار مهم و بسزایی در جلوگیری از خروج دود و گازهای سمی ناشی از آتش سوزی به بیرون ایفا می کند. درب های ضد حریق فلزی دارای ضخامت 5.5 سانتی متر می باشد و به دلیل ضخامت بالای درب امکان نصب درب فلزی بر روی چهارچوب چوبی وجود ندارد.
 بر اساس استاندارهای آتش نشانی درب ضد حریق فلزی باید دارای وزن تقریبی 100 کیلو گرم، یراق آلات مورد استفاده آنتی پینیک، و نوع دستگیره ها آنتی متر و لولای فنری ومعمولی با جک هیدرولیک و آرام بند باشد. ابعاد درب فلزی ضد حریق بر اساس استاندارد ها باید عرض بین 110-105 سانتی متر باشد مسئله مهمی که باید در نصب و استفاده درب ضد حریق فلزی به آن توجه داشت رگلاژ درست است که باید با پیم کوک لولای فلزی به دقت انجام شود تا باعث افتادگی لولا در طول زمان طولانی استفاده از درب نگردد.


درب ضد حریق چوبی


درب ضد حریق چوبی که از اسم آن پیداست با چهار چوب چوبی ساخته می شود. در پایین این نوع درب ها یک قسمت متحرک موجود است که در زمان بسته شدن، قسمت محرک پایین می باشد که باعث می شود تا مانع از ورود دود شود. ضخامت درب چوبی ضد حریق متناسب با تایید آتش نشانی باید 1.5 سانتی متر باشد. و باید طبق استاندارد های ساختمانی در ساختمانهای بالای 23 متر از این درب ها که با اصطلاح به آنها دود بند نیز می گویند، نصب شود. مطابق استاندارد ها چوب این نوع درب ها باید از نوع خشک و بدون هیچ گونه کنده کاری و بر جستگی باشد. 
درب ضد حریق چوبی به دلیل نصب آسان تر و استفاده راحتر از آن نسبت به درب ضد حریق فلزی از طرفداران بیشتری برای استفاده کنندگان دارد. درب های چوبی ضد حریق بر روی چهار چوب فلزی و چوبی امکان پذیر است که بسته به نظر و استاندارد های مطابق با در باید یکی از دو نوع چهارچوب را انتخاب کنید. چهارچوب های چوبی باید از چوب خشک بدون رنگ از جنس چوب روس خشک باشد. 
درب چوبی ضد حریق تماماٌ چوبی که درب و چهارچوب از یک جنس و رنگ چوب می باشد از زیبایی خاص برخوردار است که موجب زیبایی محیط می شود. درب چوبی ضد حریق مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و به دلیل نوع متریال خاص مورد استفاده و نحوه تولید آن  قیمت بالاتری را نسبت به سایر درب های ضد حریق دارد. درب های چوبی ضد سرقت در دو نوع تک لنگه و دو لنگه در بازار موجود می باشد که نوع دستگیره و یراق آلات مورد استفاده در ساخت آن نیز باید ضد حریق و متناسب با استانداردهای آتش نشانی باشد. 


مشخصات درب ضد حریق چوبی


1- درب تمام چوب از جنس چوب یولکا روس کاملاً خشک شده
2- ضخامت حداقل ۵۲ میلی متر بدون ابزار یا  CNC
3- لنگه درب به ضخامت 5/6 سانتی متر که از دو لایه ورق 1.5 میل که بین ورق ها توسط پشم سنگ با وزن مخصوص 80 و120 کیلو گرم و با ضخامت 50 میلی متر پر شده است.
4- امکان نصب جک آرام بند مرغوب خارجی با قیمت قابل رقابت
5- امکان نصب یراق ضد حریق پنیک
6- چهارچوب ورق 2 میل با رنگ الکترو استاتیک می باشد.
7- دستگیره آنتی متر با مارک کاله قابل تنظیم نسبت به عرض درب استفاده شده است.
8- از دو لولا ضد حریق به طول 17 سانتی متر که لولا بالا فنر دار می باشد که موجب باز شدن سریع درب در مواقع اضطراری می شود.
9- دور تا دور چهارچوب لاستیک دود بند نصب می گردد که در هنگام آتش سوزی این لاستیک متورم شده و مانع انتقال دود از طبقات به راه پله می گردد.
10- دربهای ضد حریق چوبی قابل ساخت در ابعاد دلخواه هستند.


انواع درب ضد حریقدودبند و یا دربهای کشویی استفاده می شود.


درب ضد حریق شیشه دار


همانطور که میدانید درب ضد حریق و آتش سوزی برای جلوگیری از انتقال آتش در ساختمان ها نصب میشود اما اگر این درب شیشه دار باشد باید شیشه آن نیز ضد حریق بوده و در مقابل آتش از خود مقاوت نشان دهد. درب ضد حریق شیشه دار به طبع قیمت بالاتری نسبت به درب های ضد حریق بدون شیشه دارد.
درب ضد حریق شیشه دار معمولا برای ساختمان ها آپارتمان های مسکونی به کار نمیرود. دلیل این امر هم واضح است همانطور که میدانید پیمانکاران و به اصطلاح عام بساز بفروش ها تنها به دنبال این هستند که تاییدیه آتش نشانی را بگیرند و با کمترین هزینه ممکن بتوانند ملک ساخته شده را سند زده و آن را بتوانند به فروش برسانند. به هر ترتیب نیاز چندانی هم در آپارتمان ها برای نصب درب ضد حریق شیشه دار وجود ندارد.


درب ضد حریق شیشه خور


اما درب ضد حریق شیشه دار یا همان درب ضد حریق شیشه خور در اکثر موارد برای اتاق های سرور و کارخانجات و یا مراکز تولید و حساس به کار میرود که برای چک و بازرسی محل نیاز بیشتری به درب ضد حریق شیشه خور دارند و نیز 90 درصد درب های ضد حریق که در بیمارستان ها به کار میرود دارای شیشه ضد آتش هستند.
برای ساخت درب ضد حریق شیشه دار باید برش مخصوصی به ورق داد و نوار نسوز کنار شیشه نیز با دقت بالایی نصب شود چرا که این نوار باید از نفوذ دود نیز جلوگیری به عمل آورد زیرا همانطور که میدانید یکی از عواملی که در هنگام آتش سوزی از فرار افراد جلوگیری میکند خفگی بر اثر دود آتش سوزی و نفس تنگی حاصل از آن است.


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


بهزاد بازدید : 55 1399/09/03 نظرات (0)

درب ضد حریق چیست و آیا شما به نصب آن نیاز دارید یا خیر؟

درب‌ها از اجزای مهم ساختمان‌ها هستند که از نقطه نظر امنیت و ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و به همین دلیل نیز باید در انتخاب نوع مناسب آن به یک سری عوامل دقت داشت. انواع مختلفی از درب مانند ضد سرقت و ضد حریق وجود دارد. همه ما با درهای ضد سرقت آشنا هستیم و تقریباً در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شوند. درهای ضد حریق از انواع دیگری هستند که کاربرد آن‌ها در مراکز اداری، تجاری و واحدهای مسکونی مزایای زیادی در پی خواهد داشت. در ادامه سعی خواهیم کرد به پرسش درب ضد حریق چیست پاسخی مناسب بدهیم و از طرفی هم به معرفی درب ضد حریق، بررسی انواع و مزایای آن‌ بپردازیم.

درب ضد حریق چیست؟

بسیاری از خود می‌‍پرسند که درب ضد حریق واقعا چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این نوع از درب‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست از مقاومت بالایی در برابر آتش‌سوزی برخوردار هستند. البته ضد آتش بودن این درب به این معنی نیست که در اثر قرار گرفتن در مجاورت آتش به هیچ وجه آسیب نمی‌بینند بلکه صرفاً به منظور مقاومت برای بازه‌های زمانی مشخصی در برابر مقدار مشخصی از گرما تعبیه شده‌اند و اگر شرایط زمان و درجه حرارت از آستانه مقاومت آن‌ها تجاوز کند، متحمل آسیب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: ساخت در چوبی اتاق : انواع چوب در ساخت درب + بهترین برندها

درب چگونه کار می‌کند؟

درب ضد حریق چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی هدف عمده‌ای که از کاربرد درب‌های ضد حریق دنبال می‌شود جلوگیری از انتقال آتش از یک بخش ساختمان به بخش دیگر و یا کند کردن سرعت انتشار آتش در بخش‌های مختلف ساختمان است. امروزه درب ضد حریق از جنس‌های مختلف در کشورهای سرتاسر جهان استفاده می‌شود؛ با این حال نوع فولادی آن در کشور ما ایران استفاده گسترده‌تری دارد. داخل این درهای فولادی ضد آتش‌سوزی با پشم سنگ نسوز پر شده است که در شرایط ایده‌آل توانایی مقاومت در برابر درجه حرارت‌های ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۴ ساعت را دارند.

ثبت درخواست: «چنانچه قصد ساخت و نصب در را دارید درخواست خود را در سامانه آنلاین کارگشا درج نمایید.»

انواع درب ضد حریق

دسته‌بندی‌های مختلفی در خصوص درب ضد حریق صورت گرفته است. دسته‌بندی بر اساس مصالح که در ساخت آن‌ها به کار رفته است، دسته بندی بر اساس کاربرد و دسته‌بندی بر اساس مقاومت در برابر آتش‌سوزی از جمله این‌ها به شمار می‌رود.

انواع درب ضد حریق بر اساس مصالح

درهای مقاوم در برابر آتش‌سوزی بر اساس مواد و مصالحی که از آن‌ها ساخته شده‌اند به سه نوع زیر تقسیم بندی شده‌اند که هریک، از مشخصات فنی خاص خود برخوردار هستند. در این خصوص باید عنوان کرد وقتی می‌گوییم درب ضد حریق فولادی یا شیشه‌ای منظور این است که تمامی در از فولاد یا شیشه ساخته شده است. هیچ یک از این مواد و مصالح به تنهایی نخواهند توانست در برابر آتش و انتقال آن مقاومت داشته باشند. به عبارتی در ساخت درب‌های ضد حریق مصالح مختلفی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا بتوان از انتقال دود و آتش جلوگیری به عمل آید.

انواع درب ضد حریق بر اساس مصالح

  • درب‌های ضد حریق فولادی: این نوع از درب‌ ضد حریق به دلیل ساختار خشن و سنگینی که دارند بیشتر در اماکن صنعتی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، اخیراً انواعی از آن‌ها وارد بازار شده‌اند که برای استفاده از آن‌ها به عنوان درب، در واحدهای مسکونی از نظر زیباشناختی، وزن و ابعاد بهینه‌سازی شده‌اند. از طرفی نیز این نوع از درب‌ها را در آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی به عنوان درهای خروجی و ورودی اضطراری نصب می‌کنند.
  • درب‌های ضد حریق شیشه‌ای: شاید باورش برای بسیاری سخت باشد که شیشه را جزء مواد کارآمد در ساخت درب ضد حریق در نظر بگیرند اما به لطف پیشرفت فناوری این امر امروزه بیشتر از هر زمان دیگری امکان پذیر شده است. این نوع از در ضد حریق از شیشه‌های مخصوص با مقاومت بالا در برابر آتش ساخته می‌شوند. این درب‌ها تنها از انتشار دود و آتش جلوگیری می‌کنند و نمی‌توانند مانع از انتقال گرمای ناشی از آتش‌سوزی شوند.
  • درب‌های ضد حریق چوبی: از آنجایی که استفاده از درب‌های ضد حریق فولادی و شیشه‌ای چندان مناسب فضاهای مسکونی نیست، این نوع از درب ضد حریق با پیشرفت فناوری در دسترس افراد قرار گرفته‌ است. درب‌های ضد حریق چوبی بر اساس مدت زمان مقاومت در برابر آتش به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و در سه دسته ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ قرار می‌گیرند که این اعداد نشان دهنده مدت زمان مقاومت درب (به دقیقه) در برابر آتش است. چهارچوب و فضای داخلی این درب‌های ضد حریق از فولاد ساخته شده است و فضای داخلی نیز با پشم سنگ نسوز پر شده است.

درخواست خدمات ساخت و نصب درب از متخصصین کارگشا

کاربردهای درب ضد حریق

کاربردهای درب ضد حریق

بر اساس نوع درب‌های ضد حریق و درجه بندی که در خصوص مقاومت آن‌ها در برابر آتش‌سوزی صورت گرفته است، کاربردهای مختلفی برای این درها تعریف شده است که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان چند مورد زیر را نام برد.

  • مراکز بهداشتی و درمانی
  • مراکز آموزشی و فرهنگی
  • مراکز تجاری و اداری
  • مراکز مسکونی
  • مراکز صنعتی

درهای ضد حریق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

  • درب ضد حریق باید توسط سازمان استاندارد تائید شده باشد.
  • از مقاومت لازم در برابر آتش به مدت زمان مناسبی برخوردار باشد.
  • در هنگام آتش‌سوزی شعله‌ور نشود.
  • از ورود و عبور هر گونه دود جلوگیری کند.
  • از نظر پایداری نیز باید از فاقد مواد خطرناک و دوست‌دار محیط زیست باشد.

مزایا و معایب

مزایا و معایب استفاده از درب ضد حریق

شاید از خود بپرسید مزایای استفاده از درب ضد حریق چیست و اصلا آیا استفاده از آن ارزش دارد. درب‌های ضد حریق به واسطه ویژگی‌های ساختاری و فنی که دارند یک سری مزایا و معایب را با خود به همراه دارند. افزایش سطح ایمنی و امنیتی ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف از طریق جلوگیری از انتشار آتش‌سوزی و مواد سمی از جمله دود از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع درها به شمار می‌رود. از طرفی نیز باید خاطر نشان کرد که استفاده از این درب هزینه‌ها را بالا خواهد برد و همین موضوع به عنوان یک نقطه ضعف بالقوه باعث می‌شود بسیاری از استفاده این درها پرهیز کنند و تنها در صورت اجبار از سوی نهادهای نظارتی به کاربرد این درب‌ها تن می‌دهند.

سخن آخر

درب ضد حریق از دیگر انواع درهای به کار رفته در ساختمان‌ها با کاربری مختلف است. امروزه انواع مختلفی از درب‌های ضد حریق در بازار موجود هستند که طیف گسترده‌ای از کاربری‌هایی از صنعتی گرفته تا مسکونی را پوشش می‌دهند. در انتخاب درب ضد حریق به هدف استفاده و میزان مقاومت آن در برابر آتش‌سوزی دقت کنید. درب ضد حریق بر اساس زیباشناختی انواع مختلفی دارد که در انتخاب خود به ویژه برای کاربردهای مسکونی باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید
بهزاد بازدید : 68 1399/07/21 نظرات (0)

درب ضد حریق از نظر کاربرد :

 درب های خروج اضطراری برج های مسکونی و اداری

 درب مخصوص نیروگاه برق

درب خزانه ها و انبار

 درب بیمارستانی

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


بهزاد بازدید : 67 1399/06/09 نظرات (0)

رومیزی مکرومه با مدل، سایز و رنگ دلخواه شما، بسیار شیک،

برای اطلاع بیشتر و قیمت و سفارش رومیزی مکرومه به صفحه اینستاگرام mehrbaaft@ مراجعه کنید و یا واتس آپ به شماره 09021102723 پیام ارسال کنید.

قابل ارسال به سراسر کشور

https://static.shahr24.com/Files/GalleryImage/2020/8/63_20200531_160728_done600_Fixd.jpg

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

بهزاد بازدید : 59 1399/04/29 نظرات (0)

درب ضد حريق 

درب ضد حریق شیشه دار معمولا برای ساختمان های پرتردد و ساختمان های عمومی کاربرد دارند. دلیل این امر هم بالاتر بودن هزینه این گونه درب ها می باشد به دلیل اینکه در ساختمان های مسکونی و یا اداری تردد کمتری صورت میگیرد استفاده از این گونه درب ها در ساختمان های مسکونی به صرفه نبوده و توجیه اقتصادی ندارد.
 درب ضد حریق شیشه دار یا همان درب ضد حریق شیشه خور در اکثر موارد برای اتاق های سرور و کارخانجات و یا مراکز تولید و مکان های حساس به کار میرود که برای بازرسی محل نیاز بیشتری دارند و نیز ۹۰ درصد دربهای ضد حریق برای بیمارستان ها به کار میرود.
شیشه های موجود در درب ضد حریق نسوز می باشند و برای ساخت  باید برش مخصوصی به ورق داد و نوار نسوز کنار شیشه نیز با دقت بالایی نصب شود چرا که این نوار باید از انتشار دود به نقاط دیگر نیز جلوگیری به عمل آورد زیرا همانطور که میدانید یکی از عواملی که در هنگام آتش سوزی از فرار افراد جلوگیری میکند خفگی بر اثر دود آتش سوزی و نفس تنگی حاصل از آن است .

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید
بهزاد بازدید : 56 1399/03/18 نظرات (0)

ابعاد درب ضد حریق مورد تاییده سازمان آتش نشانی

ابعاد درب ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی به دو ابعاد تقسیم بندی می شود. 

  1. ابعاد پشت تا پشت چهارچوب ۱۱۰*۲۱۰ سانتی متر 
  2. ابعاد پشت تا پشت چهارچوب ۱۰۵*۲۱۰ سانتی متر 

ابعاد درب ضد حریق فوق باید برای ساختمان هایی که مجاز به استفاده از در ضد حریق فلزی می باشند گذاشته شود. ابعاد ساب فریم نیز به قرار زیر می باشد:

برای درب ردیف ۱: داخل به داخل ساب فریم یا قوطی فلزی ۱۱۱*۲۱۱ سانتی متر می باشد

برای ردیف ۲: داخل به داخل قوطی فلزی یا همان ساب فریم ۱۰۶*۲۱۱ سانتی متر می باشد

رنگ ها رایج برای درب ضد حریق فلزی رنگ سفید کرم چرم می باشد که زمان تولید مورد نیاز با ابعاد استاندارد ۱۵ روز می باشد. در ضورت درخواست مشتری برای رنگ های فلز خاص باید زمان بیشتری را در مقایسه با درب های سفید کرم چرم در نظر بگیرند.

البته ابعاد غیراستاندارد نیز می توان برای ابعاد درب ضد حریق فلزی با تاییده آتش نشانی تولید کرد.که دو مورد در این خلال بوجود می آید. اول زمان بیشتر برای تولید این درب ها می باشد دوم اضافه بها برای تولید این درب ها نسب به دربهای با سایز استاندارد می باشد. 

بعضی از شرکت ها قیمت پیشنهادی را بر مبنای قیمت درب ضد حریق با ابعاد استاندارد و هزینه نصب و حمل ارائه می دهند و برخی از شرکت ها در زمان استعلام هزینه نصب و حم

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

ل را به صورت جداگانه قیمت می دهند.

 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 615
  • بازدید سال : 2,993
  • بازدید کلی : 14,936